התקבלה הכרעה: ראש הישיבה יגיע לכנס בתוך ימי השבעה

    נתי קאליש No Comments on התקבלה הכרעה: ראש הישיבה יגיע לכנס בתוך ימי השבעה

    "רבים צריכים לו": לאחר שהיה נראה כי מרן הגרמ"צ ברגמן לא ישתתף בכינוס "אדירי התורה", אמש הגיע פסק מסעיר שהתיר את השתתפותו בכינוס הענק בארה"ב. מאחורי הקלעים של המשא המרכזי בכינוס

    23:36
    13.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: מי יהיה הממשיך? נחשפת צוואתו של האדמו"ר מביאלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשא המרכזי והשתתפותו של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן בכינוס "אדירי התורה" שהיה אמורים להתבטל עקב כך שראש הישיבה שרוי באבל בימים אלו, על פטירת בנו קיבל תפנית בעקבות פסיקת ראשי ורבני ישיבת לייקווד.

    כזכור מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א שיצא למסע חיזוק היסטורי בארה"ב ולשמש כאורח הכבוד בכינוס האדיר "אדירי התורה" שנערך על ידי ישיבת בית מדרש גבוה לייקווד שבניו ג'רזי, התבשר עם בואו לארה"ב בבשורה המרה על פטירת בנו הרב עזריאל זצ"ל. ראש הישיבה סבר בתחילה, כי גם אם אינו יכול לשוב לארה"ק בהוראת רופאו, אך מצד דיני האבלות עליו לבטל את נאומו בכינוס "אדירי התורה" שאמור להיערך היום (ראשון).

    אלא שמיום חמישי החלו לשקוד ראשי ישיבת לייקווד על הסוגיא ועלו למעונו של ראש הישיבה, תוך שהם פונים חשובי הרבנים בעיר לייקווד, שהואיל ומשאו של ראש הישיבה כרוך בהגדרה ההלכתית של "רבים צריכים לו" וכי הצלחת המעמד האדיר תלויה בנוכחותו, אם כן האם ישנם צדדים להתיר וביקשו מהם מכתב תשובה שהובא לידי ראש הישיבה.

    השאלה שהגיע לפתחו של הגאון רבי שמחה בונם קאהן שליט"א רב קהל עטרת ישעיה לייקווד שהחל במו"מ תורני בסוגי' עם הפוסק הגדול הגאון רבי בן ציון הכהן קוק שליט"א רב מרכז העיר פתח תקווה ותלמידו המובהק של פוסק הדור מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, כשהשניים מעלים את כל הצדדים הנוגעים להלכה ואף ערכו תשובה ארוכה ומנומקת שאת מסקנותיה שלחו לנאמנו של ראש הישיבה בארה"ב הגאון רבי שלמה לעסין שליט"א מרבני העיר.

    לפניכם הפסק, "עש"ק פרשת נשא תשפ"ג לכבוד גיסי היקר רב הפעלים לתורה יד ימינו של מרן הראש ישיבה שליט"א מאורן של ישראל ר' מאיר צבי שליט"א הרה"צ ר' שלמה זלמן הכהן.

    בנוגע השאלה אם מרן שליט"א יכול להשתתף בכינוס אדירי התורה, אחר שדברתי עם הגאון רבי בן ציון קוק שליט"א וזה יצא מה שדיברנו.

    א) מרן ישאר כל הזמן בחליצת מנעל ובגד קרוע. ב) מרן ישב בכסא רגיל. ג) ידבר דברי חיזוק ומוסר ושלא להרבות בסתם דרוש. ד) לא יקבלו מרן שליט"א בזמירות ותשבחות (כגון ימים על ימי מלך) אבל יכולים להכריז שמרן שליט"א הגיע לכינוס משום כבוד התורה. ה) ואחר דרשת מרן שליט"א יעזוב את האולם. ו) וכדאי אם אפשר שמרן שליט"א יתחיל בדרשתו דכיוו שהוא דבר חשוב מאוד לחזק בני תורה מותר לו לבוא אפי' בתוך השבעה. והקב"ה ינחם מרן שליט"א". עד כאן לשון המכתב.

    את המכתב הגישו לפני ראש הישיבה, הגאון רבי ירוחם אולשין ראש ישיבת לייקווד שהיה בסוד העניינים ועמו חלק מרבני הישיבה ורבני העיר לייקווד שהתפלפלו עמו בסוגי', כשהראש הישיבה אומר "בסוגיא הזו אני יכול לעסוק".

    ראש הישיבה קיבל את הפסק שהפך לשיחת היום בעולם התורה בכלל ובלייקווד בפרט.



    0 תגובות